Van Heijster relatiegeschenken Marcel de Haas interview

Op 28 januari bracht koningin Beatrix het hele land in rep en roer met haar aankondiging afstand te zullen doen van de troon. Zoals het nu naar uitziet zal het hele land op 30 april oranje kleuren om de vorstin te bedanken voor haar bewezen diensten en koning Willem-Alexander en koningin Maxima te verwelkomen in hun nieuwe functie. Ook voor Van Heijster Relatiegeschenken uit het Limburgse Venray breken hierdoor drukke tijden aan. De Nationale Onderwijsgids (NOG) sprak met directeur Marcel de Haas.

NOG: De aanstaande troonswisseling lijkt een gouden kans voor een bedrijf gespecialiseerd in relatiegeschenken. Werden de champagneflessen bij jullie ontkurkt na de bekendmaking? Merken jullie al een toename in de vraag?

Marcel de Haas (MdH): Uiteraard waren wij blij met de bekendmaking. De troonswisseling betekent toch weer een economische impuls en biedt tegelijkertijd kansen voor bedrijven in de promotionele sector. We zien een duidelijke toename in de vraag naar ‘oranje’ artikelen. Niet alleen scholen, maar ook de industrie, overheid, oranjeverenigingen en organisaties in de dienstverlenende sector willen dit speciale moment met een blijvende herinnering opluisteren.

Van Heijster Relatiegeschenken

NOG: Bieden jullie ook producten met dit thema speciaal voor het onderwijs (scholen, leerlingen, docenten?)? Hoe belangrijk is deze doelgroep voor Van Heijster?

MdH: Onze ‘oranje’ artikelen zijn breed inzetbaar, maar ook voor het onderwijs kunnen wij diverse producten leveren voor deze speciale gelegenheid. Zeker nu circa 4.000 basisscholen zich aangemeld hebben voor de Koningsspelen die 26 april gehouden gaan worden. Artikelen die te maken hebben met sport zijn ideaal, zoals een bidon, ‘sport’ t-shirt of pet. Maar met een kleurrijke strandbal of oranje artikel (hoed, mok, lawaaimakers, vlag) is ook iedereen blij.

Veel van onze producten kunnen worden voorzien van een portret van ‘Koningin Beatrix en Koning Willem-Alexander’ eventueel in combinatie met een logo van een school. Het onderwijs is voor ons een belangrijke doelgroep. Veel van onze producten worden ter promotie ingezet door scholen, bijvoorbeeld voor open dagen, maar ook voor uitstapjes, schoolreisjes, introductieweken, et cetera.

 

Van Heijster Relatiegeschenken

NOG: Kun je in het kort wat vertellen over de bedrijfsgeschiedenis?

MdH: Van Heijster Relatiegeschenken levert al meer dan 25 jaar relatiegeschenken aan het bedrijfsleven, overheid, onderwijs, dienstverlenende sector en verenigingen in de Benelux en Duitsland. Ons assortiment bestaat uit meer dan 10.000 verschillende artikelen waarvan een groot gedeelte direct uit voorraad geleverd kan worden. Daarnaast beschikken over een eigen drukkerij, ontwerpstudio en geautomatiseerde logistieke afdeling, waardoor we opdrachten snel kunnen verwerken en uitleveren.

Ons team van ‘relatiegeschenken specialisten’ vormt de basis van onze 3 belangrijkste speerpunten; flexibiliteit, kwaliteit en snelheid.

Iedere organisatie, vereniging of club stelt zichzelf vaak de vraag: "Hoe ga ik mijn marketing- of promotiebudget inzetten en voor welke communicatiemiddelen kies ik om een zo groot en goed mogelijk resultaat te bereiken". Als specialist laten we zien waarom relatiegeschenken hierbij een belangrijke rol spelen. De impact van relatiegeschenken (bedrukt met logo) is groter dan het gebruik van andere communicatiemiddelen.

NOG: Wat zijn jullie best lopende items?

MdH: Nog steeds is de balpen het best lopende artikel (van reclamepen tot de bekende merkpennen), maar ook USB sticks, papierwaren en bureauartikelen, mokken en glazen, tassen, paraplu’s en textiel, zowel promotextiel als bedrijfskleding.

Bezoek voor meer informatie de website van Van Heijster Relatiegeschenken.

© Nationale Onderwijsgids