Normal_project-cultuur2

Met de publicatie van het tweede handboek Cultuur2. Cultuuronderwijs in het voortgezet onderwijs (2019) wordt het project Cultuur in de Spiegel: naar een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs afgerond. Project Cultuur in de Spiegel was een meerjarig projectonderzoek dat is uitgevoerd door de leerstoel Cultuur en Cognitie en het SLO (Nationaal Expertisecentrum Leerplanontwikkeling), in samenwerking met 14 pilotscholen voor primair en voortgezet onderwijs.

Het project werd gefinancierd door het Ministerie van OCW, het Vlaams Ministerie van Onderwijs, het VSBFonds, Fonds21 (voorheen SNS REAAL Fonds) en het Fonds voor Cultuurparticipatie. Het was voor het eerst dat er in Nederland een grootschalig wetenschappelijk onderzoek werd uitgevoerd naar een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs. Doelstelling was om een theoretisch kader voor een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs te ontwikkelen en te implementeren - in eerste instantie in Nederland (2009), later ook in Vlaanderen (2012).

Lees verder